+ hikayat, bukan cereka +

Sye ada satu cerita nak disampaikan,
Ia berkisar tentang seorang budak perempuan yang sye tak berapa nak kenal.
Sye ingat yang sye pernah tanye kat dia,
Kenapa dia tak pernah nak bimbang ape yang orang kata,
Dia tak kata apa2 untuk sekian lamanye,
Tapi,
Tiba2 dia senyum tanpa kata dan pandang tepat ke arah sye,
Sye ingat time tu sye rase sangat excited,
Sebabnya sye dapat rasa keikhlasan dalam senyuman tu,
Macam senyuman yang tak pernah dilihat orang lain sebelum ni,
memang rase macam karut,
Tapi pada masa ketika tersebut,
Itulah yang digambarkan budak perempuan tu.
So,
Sye tanye lagi 'kenapa?'
Dia terus dengan senyumannya sebelum berkata,
'Nak peduli apa. Yang nak hadapi hidup ini diri kita',
Memang pendek je jawapannya,
Tapi betul2 menusuk minda,
Sebab apa yang dikata banyak betulnya,
Pedulikan orang untuk apa,
Yang penting diri sendiri bahgia.

Dan sejak hari itu,
Si dia menjadi idola sye,
Walaupun sye tak tahu namanya,
Sye tetap berterima kasih padanya.

:)

*Good memories teaches you a lot...

x deez x
Category: 0 comments

+ mad as rabbits +

2 DAYS...
That's all it takes
To ruin me...
I am one hopeless creature...

But I kinda like it :)

On other news...
I am going to finish, very very soon! How awesome is that? :D
Ever wonder how sometimes time flies by without you noticing? Well, for me, that is not the case. I keep on counting the days till it will end. But, as usual, when it's coming to an end, I would be sad. I would be disappointed, I would be scared. I never know why that is, it is just the way I am. I never really know how to deal with an end. I suck at endings. Still, I am glad it is going to end. VERY GLAD.

'Nuff about that.
I am just thinking about how fun it would be if I can gather the girls for a moment and have 'Girls Holiday Out' for once. We haven't seen each other for long. I miss ya'all. When can we go for a holiday eh? Holla at me for some fun day out k. I will be waiting. I can't plan one, you know it won't happen. :D I do still have our list of vacation places we wanted to go so badly years ago.

Cherating
Bukit Tinggi
Cameron Highlands - Twin Pines is offering a sweet sweet deal I tell ya!
Perhentian :p (will always be an unfulfilled dream of ours)

Tell me when ya!
MISS YOU ALL

xoxo
deez
Category: 0 comments

+ funny +

I just come to a realization that dancing alone in your room like MAD is totally hilarious. But, it is a form of exercise, that is fun and would be much funner (?) if done with couples of friends. Believe me, Blast on your fave tunes, that you surely can shout out loud to while dancing and start moving your bones! You'll look stupid, but who cares! It is so much fun I tell you! Anybody care to join me in my next dancing session? :p

x deez x
Category: 0 comments

+ baby boy +

Congratulation to my Uncle and Auntie!
They had a baby boy!
7th December 2008...
Baby Ilham was born..
He is now 2 days old,
He is the cutest thing ever,
I fell in love with him instantly,
And I thought,
He is a lucky kid,
Cause he is going to be so loved...
By so many people..
Me included.
:)

My little cousin is too cute...
I'm in the mood to love.

x deez x
Category: 0 comments

+ a little less conversation +

:D
Sye cuti hari ini,
Dan 2 hari yang berikutnya...
Seronok kan?

Tapi,
Bile cuti,
Sye kebosanan,
Dan tak dapat nak kawal perasaan...

Sye rindu kamu yang amat...
Apa yang boleh sye lakukan?

__________________________________________

There is not much to say,
Cause right now I don't have anything wise in my head,
You know why that is?
Cause my whole world nowadays revolve around you.

I tried not to think about it,
But it doesn't seem to fit,
Not anymore,
Not like before...

But,
I am glad it is so,
Cause for all I know,
I never feel better in this life.

* mesti kalian menyampahkan? :D

Selamat Hari Raya Aidil Adha


xoxo
deez
Category: 0 comments

+ emosi nya +

Hari ini adalah hari yang tak berapa menggembirakan hati,
Sebabnya saye tengah banyak emosi,
banyak skali yang sye fikirkan sekarang ni,
Agak-agak boleh jadi gila tak nanti?

Tapi,
Sye tak berapa nak peduli,
Sebab kegilaan sye pun disebabkan oleh kamu seorang,
Kamu luahkan rase tak sedap hati tu,
Moga-moga dapat melegakan hati kita bersama.

Bila kamu sebut kamu rasa macam takkan hidup lama,
Air mata sye menitis serta merta,
Rasa sakit sangat2,
Sebab sye tak suka ape yang kamu kata,
Tapi sye fikirkan kembali semuanya,
Sye jadi tenang semula,
Sebabnya,
Bila kamu dah tiada,
Takkan wujud juga diri sye,
Mudah sahaja teorinya,
Tiada kamu, tiadalah saya...

Jangan tinggalkan sye yer,
Jangan pergi tanpa berita...

deez - Selamat senyum kembali, hidup ni memang takka
n lama :)
Category: 0 comments